
Watermerk |

We gaan 2
watermerken maken zodat je die kan zetten op je
werkjes,
zodat je weet dat die van jou is en dat,
niemand kan zeggen dat hij of zij het heeft gemaakt.
************************************************
Deel 1
************************************************
Stap 1.
Open
een nieuw transparante afbeelding in je PSP 200
breed
en 200 hoog, zie
afbeelding:

Stap 2.
Selecteer je teksttool A , links in je beeld.
Stap 3.
Nu zie je boven in je beeld de eigenschappen
van je teksttool zorg
dat deze op SELECTIE staat daar waar het bij mij
blauw is

Stap 4.
Nu klik je op je afbeelding en er verschijnt een
venster
waarin je kunt schrijven,
kies een mooie lettertype een mooie grote en
type je naam
en klik op OK. Ik heb Turtle Lady gedaan jij dus
@ (je naam)
Stap 5.
Kijk nu of je selectie helemaal op je vel past,
zo niet sluit het venster
af en klik ergens anders op je vel (meestal in
het midden van je vel)
Stap 6.
Als het goed is zie je dus alleen je naam in
selectie staan
(allemaal miertjes)
Stap 7.
Ga nu naar effecten – slagschaduw
(
zet de slag schaduw op 2 en
niet op 3)

ik heb heb zoals de afbeeldings instellingen
gezet maar
jij kunt natuurlijk ook met de instellingen spelen
om te kijken wat jij mooier vind en druk op ok.
Stap 8.
Ga naar Selectie - niets Selecteren.
Stap 9.
Ga naar Bewerken – kopiëren .
Stap 10.
Ga naar Bewerken – plakken als nieuwe afbeelding,
nu zie je hem mooi bijgesneden staan
en kun je de oude weg klikken.
Stap 11.
Ga naar bestand exporteren – plaatje penseel dan krijg je dit venster

Stap12.
Dan krijg je dit venster en waar je @ Plesure ziet staan,
zet je dus jou tekst neer

en klik op OK
Stap 13.
Als je nu op dit klik
dan verschijnt er boven weer
een gereedschap balk waar je nieuwe tube (
watermerk in dit geval )
in staat en daar kun je ook de grote wijzigen.
Ik zelf zet als ik hem gebruik tussen de 25 of de 30.
Stap 14.
Bij de vorige les had je een mooi plaatje met
een afschuining gemaakt,
zoekt die op en open die in je PSP.
Stap 15 .
Staat hij nu voor je in PSP dan ga je weer naar
zoek je watermerk stel je grote daar van in en
klik in je plaatje met je
afschuining zie mijn plaatje.

het bovenste watermerk heb ik gedaan op 100,
doe dit ook alsjeblieft dan kunnen we hem beter
nakijken.
Klaar is deze
watermerkles voor je deel 1,
nu gaan we nog een mooi watermerk maken die ik
zelf de laatste tijd,
veel gebruik dus dat wordt je deel 2.
**********************************************
Deze les heb ik
terug gevonden,
ooit geleerd via een groep waar
ik heb gezeten.
Deel 2
**********************************************
Stap1.
Open een transparanten afbeelding van 300 x 100
pixsels,
en vul die met wit.
Neem je tekst gerechtschap, zet je kleur van de
tekst op zwart.
Zorg dat je instelling staan zoals hier onder:
zevend, grote op28, een mooie lettertype,
streekbreedte 0.
Stap 2.
Selecties - niets selecteren
Ga naar effecten - texture effecten -
bosseleren.
Nu is je plaatje grijs, dat klopt hoor komt
goed.
Stap 3.
Ga naar je gereedschap bijsnijden
en trek hiermee om je tekst,
zie mijn voorbeeld:

Klik met je muis in het midden, en je watermerk
is bij gesneden.
Stap 4.
Ga naar bestand - exporteren - plaatjespenseel,
zet je instellingen zoals hier onder:

Stap 5.
Als je je watermerk nu wilt gebruiken moet je
altijd
een nieuwe rasterlaag toevoegen, bijvoorbeeld.
Open je Plaatje met die 2 koeien van les 1,
lagen - nieuwe rasterlaag.
Zoek je watermerk en zet hem waar je hem wilt
zetten.
Met je verplaatsingstool
kun je hem
ook nog verplaatsen hoor.
vind je hem te groot kun je hem altijd
verkleinen,
ik zelf zet de grote meestal op 30.
Stap 6.
Ga naar je lagen palet en zet je bovenste laag
op zacht licht:

Als je een lichte achtergrond hebt in de
toekomstige lessen
zet dan je nieuwe rasterlaag waar je watermerk
in staat
op hard licht anders zie je hem helemaal niet.
Stap 7.
Lagen - alle lagen samenvoegen en je plaatje
heeft weer
een nieuwe watermerk.
Stuur je deel 1 en deel 2 op en je les is weer
klaar
ik hoop dat je het weer een leerzame les vond
Groetjes Tiny
|