Naar de kermis



 

Benodigdheden:
Tubes: turtle-lady draaimolenstok, turtle-ladyp+p
Plaatje: kermisTL
Hier

Filter: Andrew’s Filter 8 –Sweet Dreams
Animatie shop

Wat lekkers te drinken

Stap 1.
Open een transparante afbeelding van 600x600 pixels.
Wel wat aan de grote kant maar dat komt allemaal goed hoor,
lekker veel werk ruimte.

Stap 2.
Open je tubes draaimolen stok en de p+p in PSP,
activeer je draaimolen stok,
kopieer en plak als nieuwe laag in je werkblad,
zet hem een beetje naar beneden.

Stap 3.
Activeer je p+p tube en plak hem als nieuwe laag op je werkblad,
zet hem zoveel mogelijk naar onderen.

geef haar een slagschaduw:

Stap 4.
Ga naar Lagen – dupliceren,
ga naar je verplaatsing tool klik daarmee op je tube,
met je pijltjes toets van je toetsenbord kun je hem dan omhoog verplaatsen
(met je pijltje omhoog) lukt dit niet dan zelf verplaatsen met de hand.

Stap 5.
Herhaal punt 4 nog 3x en elke keer je tube een stukje hoger dan de vorige,
je hebt nu 5 lagen met je draaimolen tube,
geef ze een nummer zoals in het voorbeeld.

 zie ook het voorbeeld van mijn draaimolen.

Stap 6.
Sluit de lagen 5, 4, 3, 2 door op het oogje te klikken,
activeer je Raster1, ga op je blauwe balk staan van je werkblad,
klik rechts – samengevoegd kopiëren en ga naar

activeer je animatieshop

Stap 7.
In je beeldscherm daar klikken met rechts en plakken als nieuwe animatie,
ga terug naar je PSP sluit je laag 1,
zet 2 weer open door op je oogje te klikken.

Stap 8.
Weer samengevoegd kopiëren dan naar je animatieshop,
ga dan op je blauwe balkje staan van je werkje
rechts klikken met je muis en plakken na actieve frame,
doe dit met alle lagen tot dat je 5 frames hebt in je animatieshop

Stap 9.
Zie je niet alle frames staan ga dan met je muis op je werkje staan,
scrol met je muis zodat je wel kan zien hoeveel frames het zijn.

Stap 10.
Klopt het allemaal nog zijn het er 5?
Ga dan naar Animatie – eigenschappen voor frame,
dan komt er een menu vul daar 30 in anders gaat je animatie veel te snel.

Stap 11.
Kijk nu of hij goed loopt je animatie door
op het filmstripje te klikken in je werkbalk.

Stap 12.
Als je dat gedaan hebt is je animatie klaar,
maar nog wel aan de grote kant vind ik hoor dus
daar gaan we ook wat aan doen.

Stap 13.
Ga naar Animatie – formaat van animatie wijzigen,
vul in zoals het voorbeeld:

klik op OK.

Stap 14.
Heb je dat gedaan,
ga dan naar bestand – opslaan als,
geef het een naam en ook waar je hem wilt neerzetten hè in welke map.

Stap 15.
Nu gaan we nog een leuke achtergrond maken natuurlijk,
ga terug naar je PSP.

Stap 16.
Zoek je plaatje Kermis-tl en open die in je PSP,

Stap 17.Nieuwe transparante afbeelding van 600 x 400 pixels
selecties – alles selecteren,
ga naar je plaatje Kermis tl,
kopiëren en plakken in selectie – niets selecteren.

Stap 18.
Ga naar je lagen palet op ongeveer 25

Stap 19.
Lagen –alle lagen samenvoegen.

Stap 20.
Zet je voorgrond kleur op #9168e6 en je achtergrond kleur op #dc35ad,
ga naar je gereedschap tekst en zoek een leuke lettertype
zet een leuke tekst in je werkje maar hou er rekening mee
dat je animatie er nog in komt straks hoor!
Geef hem een afschuining binnen en een mooie slagschaduw.

Stap 21.
Lagen alle lagen samenvoegen, zet je watermerk.

Stap 22.
Afbeelding – randen toevoegen – 2 met je voorgrond kleur.

Stap 23.
Afbeelding – randen toevoegen – 2 met je achtergrond kleur.

Stap 24.
Afbeelding – randen toevoegen – 10 selecteer met je toverstokje,
maak van je achtergrond kleur een verloop,
met deze instellingen en vul je geselecteerde randje daarmee.

Stap 25.
Laat je selectie staan,
ga naar Effecten – Andrew’s Filter 8,
ik heb hem in mijn filters Unlimited 2.0 geïmporteerd
want soms ziet je PSP niet alle filters vandaar.
Dus Filter Andrew’s 8 – Sweet Dreams
met de standaard instellingen.

Stap 26.
Effecten – afschuining binnen met de volgende instellingen:

Stap 27.
Selecties – niets selecteren.

Stap 28.
Randen toevoegen zoals bij punt 22 en 23

Stap 29.
Lagen alle lagen samenvoegen,
kopiëren en ga naar je animatie shop,
plakken als nieuwe animatie.

Stap 30.
Ga dan naar bewerken – kopiëren – bewerken – plakken na actieve frame,
herhaal dit tot je 5 frames hebt want
je draaimolen animatie had ook 5 frames weet je nog.

Stap 31.
Bewerken alles selecteren.

Stap 32.
Zoek je draaimolen animatie op door op bestand – openen te klikken.

Stap 33.
Klik op je eerste frame van je draaimolen,
dan bewerken – alles selecteren.

Stap 34.
Bewerken – kopiëren,
klik hem even weg door op het minnetje te klikken
 in je blauwe balkje van je draaimolen animatie.

Stap 35.
Dan ga je naar je tag die je net hebt gemaakt (5 frames)
je hebt alles al geselecteerd dus,
nu ga je naar bewerken – plakken in geselecteerde frames,
je kunt je draaimolen in je frame zetten waar je hem wilt hebben.

Stap 36.
Maar nu gaat ze weer veel te snel dus gaan we weer naar,
Animatie – eigenschappen voor frame,
zetten hem weer op 30 en klaar is je les weer,
bestand – opslaan als geef het een naam en stuur je les weer op.

Ik zie je les wel weer verschijnen en ik wens je veel succes met je eigen deel

Groetjes Tiny