Dreaming

 

 

Wat hebben we nodig voor deze les:
Tube Lady16 van dede Open in je PSP
Tube Paperbutterfly in je PSP
Plaatje Justinnikola. Open in je PSP
Basis vorm 3Dvormen .jsl en
 SQUIGGLES.jsl,
zet je map JAC,.PSP basisvormen
Hier

Stap 1.
Open een transparante afbeelding van 600 breed en 400 hoog.

Stap 2.
Zet je voorgrond kleur op #d6cfe8
je achtergrond kleur op #5d5899,
zet ook je achtergrond op verloop,
zoek je voor en achtergrond verloop,
op stijl - hoek 90 – herhaling op 1 en vink omkeren aan.

Stap 3.
Vul je transparante afbeelding met je voorgrond kleur.

Stap 4.
Ga naar je gereedschap selectie met de instellingen:

Stap 5.
Trek een rechthoek vanaf 150 naar rechts onder:

Stap 6.
Laag nieuwe rasterlaag vul de selectie met je verloop, laat je selectie staan.

Stap 7.
Lagen nieuwe rasterlaag.

Stap 8.
Zoek je plaatje Justinnikola,
kopiëren – plakken in selectie van je nieuwe afbeelding.

Stap 9.
Ga naar je lagen pallet en zet je mengmodus op Luminatie
en je dekking op 20.

Stap 10.
Selecties – niets selecteren.

Stap 11.
Ga naar je Basisvormen tool,
zoek je cilinder met deze instellingen:

Stap 12.
Ga naar je nieuwe afbeelding,
trek met je rechter muis knop een cilinder zie voorbeeld:

Trek een mooie Poef waar straks je dame op kan zitten,
is hij naar je zin, zet dan je vector laag om als rasterlaag.

Stap 14.
En geef de poef een slagschaduw

herhaal slagschaduw nog een keer maar dan met verticaal en horizontaal -2.

Stap 15.
Activeer je Lady16 tube kopiëren – plakken als nieuwe laag,
geef haar en geef slagschaduw, 2-2-55-3-zwart.

Stap 16.
Zoek je Basistool
 
en trek hem mooi rechts op je werk ik heb hem zo gezet:

zet hem om in rasterlaag,
geef hem een mooie slag schaduw zoals bij de Dame.

Stap 17.
Ga naar  afbeelding – spiegelen
ga naar lagen – schikken omlaag verplaatsen,
zet met je verplaatsing tool zo dat het een onder deel van je stoel is.

Stap 18.
Ga naar je tekst tool en zoek je lettertype Nelson Script
met de volgende instellingen:

Stap 19.
Voorgrond kleur je donkere kleur,
je achtergrond kleur op verloop met de volgende instelling:

Stap 20.
Trek hem schuin.

Stap 21.
Staat hij goed zo dan je vector laag om in rasterlaag,
geef hem een afschuining binnen met de volgende instellingen:

Stap 22.
Effecten – 3D effecten – slagschaduw:

Stap 23.
Lagen alle lagen samenvoegen.

Stap 24.
Afbeelding – randen toevoegen van 2 donkere kleur.

Stap 25.
Rand toevoegen 5 met wit selecteer met je toverstokje,
vul met je verloop die je het laatst hebt gebruikt.
Selectie niets selecteren.

Stap 26.
Rand toevoegen 2 met donkere kleur

Stap 27.
Selecties – alles selecteren – selecties – wijzigen – inkrimpen 9.

Stap 28.
Effecten – 3D effecten – gestanst met de instellingen:

Herhaal nog een keer maar dan V -5 en H -5.
Selecties – niets selecteren.
Zet je watermerk!

Stap 29.
Activeer je tube Paperbuterfly en zet hem als nieuwe laag
op je werk op de D doe dit nog 7x  maar elke keer
op een ander plekje zie mijn voorbeeld.
Ik heb de 2 bovenste gespiegeld en weer op de goede plaats gezet.

Stap 30.
Nu gaan we ze laten vliegen.

Stap 31.
Sluit je lagen door op het oogje te klikken in je lagen pallet,
activeer je onderste laag die blijft altijd open,
nu je bovenste laag open ,
ga op je blauwe rand staan van je werkje klik rechts aan
samengevoegd kopiëren,
Open je animatieshop
plakken als nieuwe animatie.

Stap 32.
Ga terug naar PSP bovenste laag dicht,
de laag er onder open, weer samengevoegd kopiëren en
naar je animatieshop en plakken na actieve frame,
keer weer terug naar PSP en doe dit met alle vlindertjes.

Stap 33.
Als je alles hebt gedaan zijn er nu 8 frames.

Stap 34.
Activeer je eerste frame door er op te klikken met je muis,
Bewerken – alles   selecteren.

Stap 35.
Animatie – eigenschappen voor frame en zet die op 30.

Stap 36.
Kijk nu even of hij goed loopt hahahahaha vliegt,
door op het film stripje te klikken boven in je werkbalk.

Stap 37.
Vliegt hij goed dan ben je klaar met je les sla hem op
 als gif en geef het een naam . 

Groetjes Tiny